Részletes keresés

Keresztmarketing

Sok vállalkozásnál problémát okoz partnereket keresni, akik segíthetnek ismertebbé tenni a céget. Szerencsére az internet világában könnyebb megoldani ezt a problémát, ráadásul egy win-win módszerré sikerült alakítani ezt a fajta partnerkapcsolatot, amit keresztmarketingnek hívnak. Ennek a lényege az, hogy olyan partnerekkel alakítsunk ki együttműködést, akikkel egymást kölcsönösen hirdetjük saját célközönségünk irányába, ezzel segítve egymás marketing tevékenységét és szélesebb célközönséghez való eljutását. Ha egy mondatban kellene összefoglalni a keresztmarketinget, azt így írnánk le: Cégek közötti együttműködés, ahol a célcsoport megegyezik, de a cégek nem konkurensei egymásnak. (pl. Manikűrös- Fodrász, Konditerem- Táplálékkiegészítő termékeket értékesítő bolt stb.)

Olyan partnert keressünk, akivel hosszabban fenntartható ez a fajta együttműködés. Fontos, hogy a tevékenységi kör és a célközönség nagyban hasonlítson, illetve mindkét fél hasonló előnyökhöz jusson. Nagyon nem fair, ha például egy kozmetikus több vevőt szerezne egy fodrásznak, mint fordítva. Előbb-utóbb az egyik fél ezt szóvá fogja tenni, ezért IS kell törekedni arra, hogy mindenki jól járjon. (win-win)

A keresztmarketing egyre népszerűbb eszköz egy vállalkozás ismertebbé tételében, mivel ez az együttműködési forma kölcsönös hasznon alapul, ráadásul igen költséghatékony és hatékony módszer is egyben!

  1. A keresztmarketinget úgy érdemes el
  2. kezdeni, hogy egy papírra leírjuk az alábbiakat:Ki a célcsoportod? Mi érdekli őket?
    Írj legalább 3 területet, amelyen megjelenik a célközönséged, de nem ezen a területen tevékenykedsz! Példa: Ha kozmetikus vagy, akkor a 3 „terület”: fodrász, szoláriumszalonok, manikűrös. (velük együtt tudsz működni)
  3. Mit tudsz adni a partnernek annak érdekében, hogy megegyezzetek?
  4. Tervezd meg az együttműködésnek a lépéseit.

Nem lehet ajtóstól a házba rontani, ezért a legjobb telefonon vagy személyesen megkeresni a partnert. Senki sem fog ingyen együtt dolgozni veled, tehát csak egy dolog érdekli őt: Te mit fogsz adni neki cserébe? Neki mi haszna van ebből?

Meg kell értetni a leendő partnerrel az egyeztetés során, hogy ez számára miért hasznos, illetve neked miért éri meg. Maradva a kozmetikus példánál: Egy nyomdával készítesz szórólapokat, amit ha nálad felmutatnak kapnak 20% kedvezményt vagy valami ajándékot a kezeléshez. (pl. arckrém) A szórólapokat a partnerednek add oda.

 

Vélemény, hozzászólás?